CONTEXT & PROVOCARI
Evidenta obligatorie a orelor de munca
Este obligatia legala a angajatorului, sa prezinte la controlul ITM numarul de ore prestate, zilnic, de catre fiecare salariat. Amenda ajunge pana la 3000 lei
Munca devine tele-munca, iar salariatul .... tele-salariat
Lucrul de acasa este reglementat de legislatia specifica privind telemunca. Pontajul electronic de la distanta nu este doar obligatia angajatorului, ci si dreptul sau. Este sansa sa de a verifica ca angajatul respecta contractul de munca si regulamentele interne, chiar si de acasa.
Protejarea datelor personale si provocarea GDPR
Chiar si in noile conditii de munca, respectarea Regulamentului GDPR ramane obligatia angajatorului. Riscul de incalcare a dreptului tele-salariatului la intimitate si confidentialitate este foarte mare.
Monitorizarea angajatilor remote are, in prezent, limite
Mai stresant decât evidenta timpului, efectiv, al muncii de acasă, este pastrarea securitatii infrastructurii. Monitorizarea de acum – când s-a conectat PC-ul la serverul VPN al companiei, când s-au trimis e-mailuri ori când au fost folosite aplicaţiile de business. - fie nu controleaza intregul trafic, fie nu il anonimizeaza perfect, fie nu ofera deplina securitate. .
Pentru aceste motive, dar nu numai,
Beneficiile Aplicatiei de Pontaj Electronic CREASOFT
Software instalat, in mod transparent, pe PC / laptop
Utilizatorul vede aplicatia, o deschide cand si daca doreste sau o inchide voluntar. Functionarea se bazeaza, exclusiv, pe permisiunea explicita a angajatului
Evidenta precisa si reala a timpului efectiv de lucru
Aceasta este exact perioada in care Aplicatia Creasoft este deschisa si activa
Intimitatea angajatului si confidentialitatea sunt respectate (conform GDPR)
Atunci cand salariatul doreste sa utilizeze PC-ul in scopuri personale, poate dezactiva aplicatia. Aceasta nu stocheaza si nu transfera informatiile personale ale utilizatorului, aflate pe dispozitiv. Reactivarea aplicatiei se face tot voluntar.
NU URMARESTE ACTIVITATEA ANGAJATULUI: CE SE TASTEAZA SAU CONTINUTUL SITE-URILOR ACCESATE
Aplicatia de pontaj CREASOFT nu inregistreaza continutul documentelor email-urilor, al site-urilor accesate, al conversatiilor de pe chat, al documentelor sau al aplicatiilor utilizate de angajatii dumneavoastra. Se afiseaza DOAR numele aplicatiilor si site-urilor/ ferestrelor in care lucreaza angajatul (ex. amazon.com, anaf.ro, Word, Excel, AutoCAD, etc) si durata de utilizare a fiecareia in parte.
Atentionare utilizator la perioade lungi de inactivitate
Scopul Aplicatiei nu este de a-l prinde in offside pe angajat. Rezultatul muncii este insa, cel care contează pentru angajator. Un salariat neperformant, nu va aduce mai multe rezultate acum, indiferent cate ore va ponta. Exista totusi un mod de a obtine un minim necesar de ore prin suprimarea anumitor pauze
Separarea clara intre Munca / Activitate lucrativa vs Uz Personal
Timpul in care aplicatia nu este activa este timp personal. Se pot face liste cu site-urile care, odata accesate, incadreaza activitatea respectiva la Personal;
Management IT facil
Aplicatia pentru pontaj este versatila si se instaleaza, de la distanta, pe dispozitivul monitorizat (laptop, desktop). Nu complicam viata Managerului IT.
Rapoarte relevante, indicatori (KPI) de actualitate
Pontaj, ore suplimentare de munca, condica si foaia colectiva de prezenta sunt documente obligatorii care se extrag usor din aplicatie sau care se trimit, prin API, catre alte aplicatii HR (payroll).
RAPOARTE DE MONITORIZARE A ANGAJATILOR DE ACASA
Un diferentiator important al aplicatiei sunt Rapoartele de monitorizare a angajatilor care lucreaza de acasa. Accesul managementului (CEO, CFO, HR) la Indicatori KPI moderni si de calitate se face online, intr-o interfata web prietenoasa si intuitiva.
Aplicatia genereaza rapoarte de pontaj, condica de prezenta, calculul orelor suplimentare, dar si distribuirea activitatii pe parcursul unei zile, in functie si de noile dinamici. Nu uitam ca multe persoane lucreaza de acasa avand acum si copiii in preajma.
Toate datele colectate ajung intr-o baza de date din care se extrag rapoarte sau se transmit automat, prin API, in alte aplicatii HR (de payroll, de exemplu).