Discutăm în cadrul Podcastului Ghidul Primăriilor - Vocea Administraților Publice - despre inventarierea digitală și despre pontajul electronic cu Adrian Dinu, CEO Creasoft IT. Câteva idei principale:
• Inventarierea activelor fixe atât în mediul public cât și în mediul privat reprezintă o obligație ce este prevăzută în legea contabilității. Aceasta presupune ca instituția să aibă o listă clară cu bunurile ce depășesc 2.500 RON (fără TVA) ce sunt date în posesia angajaților, pentru a le trece prin cheltuieli de amortizare lunară.
• Un inventar corect al activelor fixe duce la o eficientizare a costurilor și o estimare bugetară mult mai eficientă pentru achiziții.
• Organizațiile care nu au un inventar la zi riscă amenzi de până la 5.000 RON.
• Adrian Dinu consideră că liderii din instituțiile publice sunt mai disciplinați decât reprezentanții firmelor private în ceea ce privește realizarea inventarelor de bunuri anuale.
• Soluția de inventariere mijloace fixe și obiecte de inventar propusă de Creasoft generează etichete plastifiate cu cod QR unic, cod QR care se citește de orice smartphone al unui angajat care dorește să inventarieze ulterior activele instituției. Suplimentar, pe lângă facilitatea de inventariere digitală, soluția Inventory Management oferă și un modul de mentenanță și revizii, prin care cei care fac revizii la anumite mijloace fixe pot marca acest lucru, tot prin scanare de cod QR și sistemul emite rapoarte și alerte legate de reviziile expirate sau programate. Soluția constă în software de inventariere și imprimante care pot să listeze etichete plastifiate de pe PC sau direct de pe telefon.
• Pontajul electronic este primul pas către digitalizarea instituțiilor publice. În prezent, peste 350 de instituții private și de stat din România folosesc soluția de pontaj electronic dezvoltată de compania CREASOFT IT, deoarece pontajul este și va rămâne o obligație cerută de lege (obligația angajatorului de a ține evidenţa orelor de muncă prestate de către fiecare salariat este prevăzută în Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii).
• Adrian Dinu este fondatorul și CEO-ul grupului CREASOFT (creasoft.ro), care dezvoltă soluții software și hardware (pontaj, soluții de inventar, monitorizare vendomate etc.). Are o experiență de aproape două decenii în antreprenoriat, în diverse business-uri care îmbină soluțiile software cu echipamentele hardware.
Vezi articolul pe Ghidul Primariilor.